Nappasin tällaisen meemin ihanalta Duussilta.

1. Siskoni punainen mekko mahtuu myös minulle.
Mun siskon punanen mekko mahtuu myös mulle.

2. Tarvitsetko apua kirjoitustehtävässä, jonka maantiedonopettaja antoi?
Tarviikko nä apua maantieon kirjotustehtävässä?

3. Hyvä on, tehdään niin kuin sinä ehdotit.
Okke, tehään nii.

4. Isäni äiti kertoi hakevansa meidät noin kello 17.45.
Mummi sano että se hakee meijät varttia vaille kuuen maissa.

5. Matkustinkin Helsinkiin linja-autolla, koska myöhästyin junasta.
Meitti meniki Helsinkiin bussilla* ku myöhästyin junasta.

6. Oletko nähnyt missään isoveljeni matkapuhelinta?
Ookko nähny mun isoveljen kännykkää missään?

7. Ostitko sen hameen, jonka näimme viime viikolla Hennes&Mauritzissa?
Ostikko nä sen hameen joka me nähtiin viime viikolla Henkalla ja Maukalla/ Hooetämmässä?

* = Ei meilläpäin sanottais kyllä että bussi. Mutta sen verran on etelä tehnyt tepposensa ettei linkka, linkkari yms enää sovi suuhun. Mun murre ei kyllä enää taida olla muutenkaan kovin koillis-lappilainen. Puhe ottaa niin helposti vaikutteita muilta. Täälläkään en pysty puhumaan brittiaksentilla kun kaikki puhuu kanadanenkkua!