Hän on palannut matkaltaan! B-)
Hänellä on monta asiaa kerrottavanaan!

1. Tornio.
Kotoa suunnistin sitten Tornioon. Voin kertoa että siellä oli huippua. B-)

Tornion plussat ja miinukset:
Tornio on hyvä, koska siellä..
+ asuu parhaita ihmisiä *
+ voi asua omakotitalokommuunissa, jossa seinän saa maalata punaiseksi, jos mieli tekee
+ asuu Pirkko (punainen mikroaaltouuni, mä keksin nimen (!)), Ellinoora (vaaleanpunainen kahvinkeitin, joka röyhtäilee minua pelottavalla tavalla) sekä Mauri (ruskea, leveä hella)
+ voi juoda kuohuviintä, ja jos on lörppähuuli (= Pulmu ja mä) niin voi juoda toisen kaverin punaviintä lisäksi
+ voi saattaa vieraan bussipysäkille kahvikuppi kädessä (kerta kahvia oli juomassa, niin eihän sitä nyt keskenkään jätetä)

Tornio on paha, koska..
- siellä haisee joskus pahalta kaljalta (mallastehdas hyi)
- se on kaukana Joensuusta

* = joista yksi saattaa sanoa näin:

Mahdollinen tuleva vuokraisäntä: "Tässä on sitten tällanen kellari, täällä voi pitää vaikka viiniä!"
Hän: "No ei meillä mitkään viinit säily."

2. Kotiintulo. Junamatkalla takaisin haaveilin sähköpostieni katsomisesta sekä omasta sängystä. Mieleeni tupsahti kauhistuttava ajatus: mitäpä jos netti ei toimisikaan?? :-O :-O Se olisi kyllä hirveätä! Puoltaa tuntia ennen Helsinkiä, kun olin matkustanut 10,5 h yöjunassa istumapaikalla, aamulla kello 6:30 tajusin erään tekijän, joka romuutti suunnitelmani täydellisesti. Ei sinne kotiin nimittäin voi mennä, jos ei ole avainta. Soitin siskolleni (jolla siis oli tämä kaivattu esine), ei vastausta. Soitin kämppiksille, ei vastaa nekään. Äänetön yöksi pitäisi kieltää (myös puhelimen sulkeminen, huom!). No, reippaana tyttönä suunnistin siis osoitteeseen jossa suuremmalla todennäköisyydellä on ihmisiä, eli siskoni luo. Minulla oli myös varasuunnitelma, jos alaoven koodi ei toimisikaan siihen aikaan päivästä (kun ei se ainakaan illalla myöhään toimi). Olisin mennyt keinumaan tietenkin!

Hauskinta tässä on kuitenkin ehkä se, että sitten kun vihdoin kotiuduin sieltä päiväsellä tajusin kotiovella, että niin, ei sinne kotiin pääse jos ei ole avainta...

3. Muutto Hki-Jns. Hei se olin minä, joka olin junassa mukanani 13 laukkua sekä yksi pyörä! \o/

4. Uusi asunto. Kävin kattoon mun uutta asuntoa, johon voisin periaatteessa muuttaa vaikka heti. Voi itku se oli huipuin ja parhain ja voinkojomuuttaaihanhetivoinko??

En voi, koska kaverini, joka on luvannut autonsa ja itsensä käyttööni tulee kaupunkiin vasta ensi viikon keskiviikkona. T: nimimerkki Autoton
En voi, koska olen maksanut tästä kämpästä koko kuun vuokran, ja minua ottaa päähän jos uusi vuokralainen pääsee muuttamaan tänne jo nyt ilman että joutuu maksamaan tästä kuusta vuokraa (hää sano että ei hällä oo varaa maksaa 1+ vuokraa. T: nimimerkki Katkera akka jolla ei muuten olisi varaa maksaa kolmea vuokraa tältä kuulta, mutta tekee sen silti, vaikka kesästä jää näin enemmän velkaa kuin nettoa).
En voi, koska siellä ei ole vielä nettiä ja miksi muuttaa asuntoon, jossa ei ole vielä nettiä kun on kuitenkin käytössä tämä toinen asunto jossa on netti. T: nimimerkki Nörtti

Ja tiedän, että kaikki miettivät nyt kuumeisesti, että mites tää otsikko liittyy nyt mihinkään. No, sillä viitataan uuteen asuntooni tietenkin. Mä tulin, näin asunnon, ja huomasin että voitin siinä, että pääsen sinne asumaan. B-)