Sain yliopistolta juuri niin paljon apurahaa kuin mitä hainkin (matkaa varten siis). Jee! Mun ei siis tarvitse mennä nyt keväällä kuukaudeksi töihin kerta niiden rahoilla maksaa melkein jo lentoliput! Hyvä. (Apurahaa sain siis sen takia, kun samalla suoritan opintojakson "Oleskelu englannin kielisessä maassa" - muistattehan te, että minä opiskelen englantia siis.) Muuten matka-asiat ovat selkiytymässä hitaasti vaikkakin yhtä varmasti kuin huoneeni pölykerros. (No ei juksasin, oikeesti pyyhin pölyt viime viikolla ja imuroinki!)

Tänään suunnitelmissa on kääntää kuusi (6) tuntia, sillä siitä saa rahaa. Olen kääntänyt jo 3 h ja voin kertoa että alkaa jo hieman kyllästyttää. Lisäksi olen miettinyt pääni puhki erästä dilemmaa tässä käännöksessä ja keksin jo yhden vaihtoehdon: vaihdepyörä (älkää kysykö). Pieni tauko on paikallaan nyt! Mietin, että menisinkö a) kauppaan vai b) apteekkiin, sillä mun hammas on taas kipeä. Ihan käsittämätöntä! Miten ne keksii aina alkaa kivistään perjantaina kun YTHS aukeaa vasta maanantaina klo 8:00? Ehkäpä minua rangaistaan jostain, esim. siitä että huoneeni on taas sotkuinen. Vaikka ainahan se on!

Koulujutuista sen verran että proseminaarin toisen osan palautuspäivä lähestyy uhkaavasti. Pelottaa!